All rivers run towards the Sea... but the sea Is never full

All rivers run towards the Sea... but the sea Is never full
All rivers run towards the Sea... but the sea Is never full

maanantai 28. maaliskuuta 2011

Ensiaskeleet

Minäkin päätin ruveta kirjoittamaan blogia. Olin pohtinut asiaa jo hetken ja keskustelu hyvän ystäväni kanssa sai minut kokeilemaan.

Mitäkö tämä tulee pitämään sisällään? Nimestä voi jo jotain päätellä... :D Tarkoitus on kirjoittaa minulle rakkaasta harrastuksesta ja muutenkin eräilyyn liittyvistä asioista, mutta voihan aiheet rönsyillä tämän tästä. Saa nähdä mitä kaikkea sitä tuleekaan mieleen :)

Olen pitkään pohtinut kalastamisen merkitystä minulle ja on pakko sanoa, että se on valtavan tärkeä asia itselleni. Eräänlainen henkireikä, terapiaa ja ennen kaikkea tapa karistaa arki ainakin hetkeksi. Kalastaminen on paljon muutakin, kuin sitä uistimen heittämistä, kalan saamista ja vesillä olemista. Olen alkanut yhä enemmän ajatella, että se on elämäntapa. Suuren osan kalastuksesta itselleni muodostaa alan kirjallisuuden lukeminen, välinehankinnat, toisten kalamiesten reissuraporttien lukeminen, kalastusreissujen suunnittelu ja tiedon hankkiminen kalastuksen uusista tuulista.

Addiktioita ja hurahtamisia erinäisiin asioihin syntyy kovin helposti, mutta tämä tauti on tullut jäädäkseen. Olen kalastanut pikkupojasta lähtien ja se tunne, kun kala tärppää, se valtaa minut aina ja aina vaan uudestaan. Se on eräänlainen adrenaliinimyrsky jonka valtaan vaan joutuu ja sen jälkeen on turha pyristellä pois, koukussa on ja pysyy! Varmasti liittyy johonkin alkukantaiseen aistiin, joka on joskus ollut elinehto hengissä pysymiselle. Se on se juttu minkä takia minä teen tätä ja jonka vuoksi kaipuu vesille on jatkuvaa.

Laitan loppuun vielä muutaman kuvan viime kaudesta!


P.S
Kireitä siimoja kaudelle 2011!

Veden viljaa etsimässä

Aito luonnonkala

Virheetön yksilö pääsemässä takaisin kotiinsa





3 kommenttia:

  1. Mielettömän hienoja maisemakuvia! Eiköhän tänä vuonna käydä porukalla niitä ihastelemassa ja katsotaan miten pärjäävät City-Rusakot erämaassa... ;)

    VastaaPoista
  2. Tottahan toki. Tehdään ihmees porukalla reissu tonne. Päivämäärä sovitaan ku nährään porukalla! :)

    VastaaPoista